Tuesday 19 January 2021

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Hi Assalamualaikum semua ! 🌈

    Pada yang baru datang ke blog ni, aku ucapkan selamat datang. Perkenalkan nama aku Nurul Atilia Izzaty binti Johar, no matrik 196007 (tiberrrrrrr no matrik kan) kahkahkah! Saja lah letak no matrik ni kot nanti Prof baca senang cikeddd nak masuk markah (extra mark please!) kihkihkih 😬

    Ok dah2 cukup. Tak boleh obvious sangat ngecek markah ni, citss! Eh korang bolehlah panggil aku Izz ya. Oups jangan tanya kenapa sbb itulah nama timangan aku 🤗

Haa entri aku pada kali ini special sikit ya ^^

    Sebab kali ni aku taknak dah share tugasan mingguan BBN3402 Penterjemahan Berbantukan Komputer yang berlambak-lambak macam selalu tu. Tapi aku nak share pengalaman aku mengikuti kursus ni. 

    Sebelum tu, aku lupa nak cakap kursus ni diajar oleh Prof. Dr. Normaliza Abd Rahim atau nama glamournya Prof N. Ehh jap. Siapa tu? Eh kau jangan berani2 nya tak kenal ya. Bukan warga FBMK lah kalau tak kenal oupsss! 🤭 

    Sebenarnya aku start kenal Prof N waktu semester 4 lagi. Waktu tu aku amik kursus Multimedia dalam Bahasa. To be honest, first time aku masuk kelas Prof N memang cuak la woi. First day suai kenal tu aku macam ‘Alamak, habislah aku sem ni’. Apa yang aku boleh simpul kat sini, bila kau dah masuk kelas Prof N, mental fizikal haruslah kuat ya. 

    Sebab apa? Sebab kau akan mendapat habuan (assignment) yang menimbun pada setiap minggu. Kalau tak tertimbus dengan longgokan assignment bukan kelas Prof N lah tu 😌

    Mungkin ada yang tertanya-tanya macam mana lah agaknya ya belajar dengan Prof N ni. Sampai tertimbus assignment pulak betul ke?

    Ok takpe yang tu nanti aku citer. Sekarang ni meh baca senarai Rules yang perlu dipatuhi kalau kau nak ikut kelas dengan Prof N 🙂

1. Jangan datang kelas lewat (Prof akan tunggu depan pintu ya)

2. Make sure semua ahli kumpulan hadir, kalau tak markah kau auto telur ‘0’ ya!

3. Kena belajar redha #RedhaIsReal

4. Jangan tangguh kerja (kalau taknak sengsara)

    Aku dah praktikkan benda ni sejak sem 4 lagi. Dan benda ni lah yang aku praktikkan sampai sem 5 ni. Kursus BBN3402 ni actually kursus 



 



Senarai tugasan :))

BBN3402SATU2020: MINGGU1 EXCEL












No comments:

Post a Comment