Monday 21 December 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA

[TEKS ASAL]

Keluarga

Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti


Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai


Saya sayang ibu dan bapa

Abang, kakak, adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka


[TERJEMAHAN BAHASA INGGERIS]

Family

I feel satisfied

Helping parents every day

Sarting from the morning

Until night


Dear parents

I remain careful

Maintain good manners

My beloved family


I love mom and dad

Brother, sister, younger sister and cousin

They are all there being together

When I need them here


Rujukan:

Normaliza Abd Rahim. (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Terengganu: Penerbit UMT.


BUKTI KEHADIRAN KULIAH🌻


No comments:

Post a Comment