Monday 17 February 2020

BBM3410Satu2020: Blanket Test

Kumpulan kami telah berjaya menjawab 4 soalan blanket test yang dijalankan semasa kuliah pada hari ini. Kami telah memperoleh 4 markah secara keseluruhannya. Blanket test yang dijalankan adalah berkaitan topik Asas Grafik yang terkandung di dalam buku Multimedia dalam Bahasa. Berikut adalah keempat-empat soalan beserta jawapan yang kami berikan. 

1) Berapakah bilangan muka surat yang terdapat di halaman yang berkaitan asas grafik dalam buku Multimedia dalam Bahasa?

Jawapan: 11 muka surat 

2) Apakah kepentingan Rule of Thirds?

Jawapan: Bagi meningkatkan teknik komposisi dan keseimbangan imej dalam fotografi.

3) Berdasarkan gambar yang diberi, apakah elemen asas grafik yang terdapat padanya?

Jawapan: Elemen asas grafik yang terkandung dalam gambar yang dipaparkan adalah Mudah. Hal ini demikian kerana, dengan hanya berpandukan gambar, seseorang yang melihatnya sudah sedia maklum dan tahu bahawa ia adalah sebuah pemandangan di sebuah pulau yang mana terdapat lautan yang terbentang luas serta gunung-ganang. 

4) Berdasarkan gambar yang diberi, apakah elemen asas grafik yang terdapat padanya? Terangkan.

Jawapan: Elemen tersebut adalah mudah. Hal ini kerana seseorang yang melihatnya sudah sedia maklum dan tahu bahawa ia adalah merupakan sebuah suasana di pantai, di mana terdapat jeti serta timbunan batu-batu besar yang dibentuk menjadi sebuah muara. Terdapat juga beberapa bentuk gunung-ganang yang indah. Lautan yang terbentang luas pula bewarna biru kehijau-hijauan. Terdapat juga sebuah bot kecil berada di sebelah jeti tersebut. 


No comments:

Post a Comment